Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

Σινεμά, το «αντίδοτο» στην οικονομική κρίση

| |

Αυξήθηκαν παγκοσμίως στις αρχές του 2009 οι εισπράξεις στις κινηματογραφικές αίθουσες- Δυσάρεστη εξαίρεση η Ελλάδα

ελικά πηγαίνει ο κόσμος στον κινηματογράφο ή όχι; Εχει πλήξει την αίθουσα η παγκόσμια οικονομική κρίση; Διατρέχει κίνδυνο το εισιτήριο των κινηματογραφικών ταμείων από το downloading; Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Le Figaro», τα πράγματα παρουσιάζονται μάλλον αισιόδοξα για τη μεγάλη οθόνη καθώς το πιο εύκολο «αντίδοτο» στην οικονομική κρίση έχει αποδειχθεί ότι είναι η κινηματογραφική έξοδος των 9 ευρώ. Το φαινόμενο, υποστηρίζει η εφημερίδα, δεν είναι μόνο γαλλικό αλλά παγκόσμιο. Με εξαιρέσεις, όμως, προσθέτουμε εμείς. Ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Δεκαπέντε εκατομμύρια είσοδοι έχουν καταμετρηθεί στη Γαλλία κατά τους δύο πρώτους μήνες του νέου έτους.

Ταινίες όπως το «Λυκόφως», το «Slumdog Μillionaire» και η γαλλική «De l΄ autre cote du lit» με τη Σοφί Μαρσόανέβασαν κατά 4% τα ποσοστά των εισπράξεων του Ιανουαρίου του 2009 συγκριτικά με τα έσοδα του αντίστοιχου περυσινού μήνα.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου τον περασμένο Φεβρουάριο, το φαινόμενο είναι παγκόσμιο. Από την Κωνσταντινούπολη ως το Οσλο και από τη Βομβάη ως το Τόκιο οι ουρές μεγαλώνουν έξω από τις αίθουσες. Το ίδιο συμβαίνει και στις ΗΠΑ, με τα έσοδα να έχουν αυξηθεί κατά 26%, παρ΄ ότι η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε κατά 5% συγκριτικά με πέρυσι (στην Αμερική ο μέσος όρος τιμής του κινηματογραφικού εισιτηρίου είναι 7,5 δολάρια).

«Το Χόλιγουντ περιμένει μια χρονιάρεκόρ σε εισπράξεις» αναφέρει ο Πατρίκ Κορκοράν, υπεύθυνος της ομοσπονδίας διανομέων αμερικα νικών ταινιών στη Γαλλία, την ίδια ώρα που ο πιο έγκυρος ιστότοπος κινηματογραφικών εισιτηρίων, το Βox Οffice Μojo, αναφέρει ότι κατά το Σαββατοκύριακο 21-22 Φεβρουαρίου τα έσοδα στις αίθουσες έφθασαν τα 1,66 δισ. δολάρια, ποσό που συνήθως αναλογεί σε προβολές έξι εβδομάδων!

Ας σημειωθεί ότι η Τζανίν Μπέισινγκερ, ιστορικός του κινηματογράφου και διευθύντρια του τμήματος 7ης Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Γουέσλεϊαν, επισήμανε στο CΝΝ ότι τόσο στην οικονομική κρίση του 1929 όσο και στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τα εισιτήρια στις αμερικανικές αίθουσες παρουσίασαν τεράστια άνοδο επειδή η κινηματογραφική έξοδος ήταν η φθηνότερη.

Η εικόνα της Ελλάδας

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας κατά το δίμηνο Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου 2009 η προσέλευση αυξήθηκε σε σχέση με το τραγικό εισπρακτικώς τετράμηνο Σεπτεμβρίου - Δεκεμβρίου 2008 (ιδιαίτερα ο πολιτικά έκρυθμος Δεκέμβριος υπήρξε αποκαρδιωτικός για το σινεμά, αφού όλη η Ελλάδα βρισκόταν στο πόδι μετά τη δολοφονία του νεαρού Αλέξη Γρηγορόπουλου ). Είναι όμως και κάπως φυσική η άνοδος των εισιτηρίων τους δύο τελευταίους μήνες, αφού τότε διανεμήθηκαν οι μεγάλες αμερικανικές ταινίες που διαφημίστηκαν περισσότερο λόγω των Οσκαρ («Η απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», «Αμφιβολία», «Μilk» κτλ.).

Παρ΄ όλα αυτά, η εικόνα δεν παύει να είναι δυσάρεστη αφού, σύμφωνα με πηγές, το πρώτο δίμηνο του 2008 κόπηκαν κατά προσέγγιση περίπου 2,5 εκατ. εισιτήρια και το πρώτο δίμηνο του 2009, επίσης κατά προσέγγιση, 1,7 εκατ. εισιτήρια.

Αυτό σημαίνει πτώση εισόδου στις αίθουσες της τάξεως του 18%. Και η πτώση είναι σταθερή. Αρκεί να πούμε ότι στο διάστημα Σεπτεμβρίου- Δεκεμβρίου 2007 κόπηκαν 6,2 εκατ. εισιτήρια ενώ το ίδιο διάστημα πέρυσι μόλις 4,8 εκατ. εισιτήρια- πτώση 20%.

Πηγές αναφέρουν ότι το μέγεθος της κινηματογραφικής κρίσης στη χώρα μας θα φανεί το καλοκαίρι και κατά τους πρώτους μήνες του φθινοπώρου. Μια γενική αισιοδοξία κυριαρχεί στην κινηματογραφική αγορά: ακριβώς λόγω της κρίσης ενδέχεται τα αστικά κέντρα να μην αδειάσουν την περίοδο των διακοπών, οπότε ο κόσμος που δεν θα φύγει από το σπίτι του θα πάει σινεμά. Θα πάει, όμως;

 

πηγη:ΤΟ ΒΗΜΑ

0 σχόλια:

go-top

Δημοσίευση σχολίου

 
 
 
top