Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

Ολυμπιακή: Κατ΄ αρχήν συμφωνία πώλησης στη MIG

| |

Στη συμφωνία με τη MIG και τη Swissport Hellas κατέφυγε η κυβέρνηση προκειμένου να ξεπεράσει το αδιέξοδο που δημιουργήθηκε με την αποτυχία του διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση της Ολυμπιακής και τις προσφορές που κατέθεσαν, την τελευταία στιγμή, οι εταιρείες Aegean Airlines και Chrysler Aviation. Όπως έγινε γνωστό από τις Βρυξέλλες, η επίσημη ανακοίνωση της Κομισιόν θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη. Ο εκπρόσωπος του αρμόδιου επιτρόπου Αντόνιο Ταγιάνι (φωτό) δήλωσε ότι η Επιτροπή είναι ενημερωμένη για τις εξελίξεις.

Ήδη, επιτεύχθηκε κατ’ αρχήν συμφωνία των συμβούλων αποκρατικοποίησης της κυβέρνησης με την Marfin Investment Group (MIG) για την εξαγορά των στοιχείων ενεργητικού του πτητικού έργου και της τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής.

Αυτό προκύπτει από τη δήλωση «επιτυχούς κατάληξης των διαπραγματεύσεων» που έκανε τα μεσάνυχτα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, αρμόδιος για την αποκρατικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα.

Ο κ. Χατζηδάκης ανακοίνωσε την κατ’ αρχήν συμφωνία των συμβούλων αποκρατικοποίησης με τη MIG για το πτητικό έργο και την τεχνική βάση.

Η επίγεια εξυπηρέτηση

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι για την επίγεια εξυπηρέτηση δόθηκε παράταση μιας εβδομάδας στις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το δημόσιο. Και τούτο επειδή οι συζητήσεις της MIG με τη Swissport συνεχίζονται για την ολοκλήρωση της εμπορικής συμφωνίας μεταξύ τους.

Εάν οι διαπραγματεύσεις με τη Swissport δεν ευοδωθούν, η MIG δεσμεύτηκε να εξαγοράσει και τα στοιχεία ενεργητικού της επίγειας εξυπηρέτησης.

Η εξαγορά θα γίνει, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, στην τιμή που έχει προσδιοριστεί από τους ανεξάρτητους εκτιμητές, δηλαδή στα 44,8 εκατ. ευρώ.

Συνεπώς, το συνολικό τίμημα πώλησης θ’ ανέλθει στα 177,2 εκατ. ευρώ (122,4 για το πτητικό έργο και την τεχνική βάση και 44,8 για την επίγεια εξυπηρέτηση).

Το αποτέλεσμα των συμβούλων αναμένεται να συζητηθεί στη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων αφού, πρώτα, υπάρξει έγκριση για τη διαδικασία πώλησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Εξαγορά στο κατώτατο όριο

Όπως όλα δείχνουν, ο μεγαλεπήβολος στόχος πώλησης του εθνικού αερομεταφορέα θα επιτευχθεί στο κατώτατο όριο της… βιαστικής αποτίμησης των περιουσιακών της στοιχείων που έκαναν οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης.

Το αποτέλεσμα αυτό έρχεται εξαιτίας των βεβιασμένων προσπαθειών της κυβέρνησης ν’ απαλλαγεί από το σκόπελο της Ολυμπιακής μετά και το τελεσίγραφο Βγενόπουλου ν’ αποσυρθεί από τη διαδικασία, εάν δεν υπογραφόταν χθες η συμφωνία.

Υπό την πίεση και των γεγονότων, η κυβέρνηση προτίμησε ν’ απορρίψει τις προσφορές των Aegean Airlines και Chrysler Aviation. Η πρόταση της Chrysler Aviation δεν ελήφθη υπόψη αφού κρίθηκε ότι υπάρχει θέμα κεφαλαιακής επάρκειας της εταιρείας.

Η Aegean

Η Aegean Airlines, έως την τελευταία στιγμή κατέβαλλε προσπάθειες ν’ αποτρέψει την υπογραφή συμφωνίας με τη MIG. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες αναφέρει ότι βασικό κίνητρο στην διεκδίκηση της Ολυμπιακής είναι η δημιουργία μίας εταιρείας εθνικού πρωταθλητή στον κλάδο των αερομεταφορών και ότι δεσμεύεται για «πάγωμα τιμών» μέχρι το τέλος του 2010.

Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η νέα αυτή εταιρεία θα έχει τελικά το όνομα της Ολυμπιακής και, συνδυάζοντας τα θετικά των δύο εταιρειών, θα μπορεί να σταθεί αξιόπιστα και με διαχρονική αναπτυξιακή δυναμική στο εξωτερικό απέναντι σε πολύ μεγαλύτερα σχήματα, δημιουργώντας πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα για τον Έλληνα καταναλωτή, τον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία.

Στο κείμενο σημειώνεται επίσης ότι σε περίπτωση αποδοχής της πρότασής της από το ελληνικό δημόσιο, η Aegean δεσμεύεται, σε σχέση με την αγορά εσωτερικού, να μην αυξήσει τα τιμολόγια μέχρι το τέλος του 2010 και να παραχωρήσει σημαντικό μερίδιο χωρητικότητας στο εσωτερικό (σε σχέση με το άθροισμα των μεριδίων ΟΑ + AEGEAN) προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη νέων ελληνικών εταιρειών που ήδη έχουν εισέλθει στον χώρο.

Όσον αφορά στην δραστηριότητα της επίγειας εξυπηρέτησης, η εταιρεία δεν υπέβαλλε πρόταση σε αυτή την φάση. Όπως διευκρινίζει, πάντως, σε περίπτωση που δημιουργηθεί η ανάγκη για κάλυψη της δραστηριότητας αυτής, η Aegean μπορεί σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών και σε συνεργασία με την Goldair, με την οποία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις, να υποβάλει πρόταση που εγγυάται αξιόπιστη λύση και για την δραστηριότητα αυτή.

«Η παρέμβαση της Aegean στην διαδικασία έχει βασικό στόχο την ισχυροποίηση της διαπραγματευτικής θέσης του δημοσίου με μία δεύτερη πρόταση ώστε να επιτευχθεί χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση και σε ικανοποιητικό τίμημα η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής που είναι απαραίτητος όρος για την εύρυθμη λειτουργία του ελληνικού χώρου των αερομεταφορών», συμπληρώνει η εταιρεία.

ΠΗΓΗ:ΤΑ ΝΕΑ

0 σχόλια:

go-top

Δημοσίευση σχολίου

 
 
 
top