Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

"Πάτωσαν" οι εισαγωγές αυτοκινήτων

| |

Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνουν οι εισαγωγές αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, καθώς τις πρώτες δύο εβδομάδες του Φεβρουαρίου η πτώση έφτασε το 70%. Ταξινομήθηκαν μόλις 7.309 καινούργια αυτοκίνητα έως τις 16 Φεβρουαρίου, τη στιγμή που πέρσι καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα είχαν πουληθεί 23.292 οχήματα. Τα στοιχεία είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά και «φωτογραφίζουν» τις δύσκολες ημέρες που θα ακολουθήσουν.

Σύμφωνα βέβαια με στελέχη της εγχώριας αγοράς, αν συνεχιστεί η συγκεκριμένη κατάσταση και οι πωλήσεις διατηρηθούν σε τόσο χαμηλά επίπεδα, τότε η πτώση της αγοράς το Φεβρουάριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008 μπορεί να είναι υψηλότερη από 50%, τη στιγμή που τον Ιανουάριο του 2009 καταγράφηκε πτώση 39,7%. «Δεν αργεί η στιγμή που θα μηδενιστούν οι εισαγωγές και η αγορά αυτοκινήτου θα κινείται μόνο από τις πωλήσεις μεταχειρισμένων και κατασχεμένων» υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς ΙΧ.

Την ίδια ώρα δεκάδες είναι τα αυτοκίνητα που κατάσχονται καθημερινά, καθώς οι ιδιοκτήτες τους αδυνατούν να πληρώσουν τις δόσεις τους. Από την άλλη, οι τράπεζες καθημερινά εκποιούν τα κατασχεμένα αυτοκίνητα εξακολουθώντας να τα δίνουν όσο-όσο μόνο στους ιδιοκτήτες καταστημάτων εμπορίας αυτοκινήτων, αφήνοντας έξω από τις δημοπρασίες τους απλούς καταναλωτές. Ο λόγος προσδιορίζεται στο γεγονός πως οι τράπεζες δεν επιτρέπεται να εμπορεύονται τα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα οι «απειλές» κάποιων μεγάλων εμπόρων να πιάνουν τόπο και να φρενάρουν τις επιχειρηματικές ιδέες κάποιων τραπεζικών στελεχών.

Επίσης οι ανάδοχες εταιρείες που έχουν αναλάβει τις δημοπρασίες κατασχεμένων αυτοκινήτων από τις τράπεζες δηλώνουν «εκθέτες» των αυτοκινήτων που έχουν περάσει στην κατοχή των τραπεζών και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να στείλουν τις λίστες με τα αυτοκίνητα προς εκποίηση σε κανέναν άλλον εκτός από τους εμπόρους που τους επιδεικνύει η κάθε τράπεζα.

πηγη:espresso

1 σχόλια:

go-top
Simos είπε...

Συμφωνώ μαζί σας.

Γιατί αυτά τα οχήματα να μην διατίθενται στον απλό λαό, σε όλους;

Γιατί να επωφελείται μόνο μια ομάδα καρχαριών;

Θα έπρεπε, όπως στις ΗΠΑ, τα οχήματα αυτά να βγαίνουν σε δημοπρασίες δημόσια, ηλεκτρονικά μέσω ίντερνετ, σε site όπως το www.emarket.gr και να έχουν όλοι οι πολίτες πρόσβαση.

Έτσι θα διασφαλιστεί η διαφάνεια, θα έχει ο λαός πρόσβαση σε φθηνά οχήματα και θα επιτυγχάνονται οι επιθυμητές τιμές.

Αλλά στην Ελλάδα άλλο ένα σύστημα απευθύνεται στους λίγους, αυτούς που τρώνε και αφήνουν τους άλλους στην απέξω.

Δημοσίευση σχολίου

Blog ArchiveArchive

 
 
 
top